♱ Au nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea ? ☦ (I 𝕮𝖔𝖗𝖎𝖓𝖙𝖊𝖓𝖎 6; 2)

♱ Au nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea ? ☦ (I 𝕮𝖔𝖗𝖎𝖓𝖙𝖊𝖓𝖎 6; 2)
† Prin sfinţii care sunt pe pământul Lui minunată a făcut Domnul toată voia întru ei. † (𝕻𝖘𝖆𝖑𝖒𝖎 15; 3)

Sfântul Cosma Etolul ♰ Cuvânt împotriva jidovilor

(1714 – 1779)

Cristianii* (creștinii) mei, petrecutu-mi-am viaţa cercetând vreme de cincizeci de ani, citit-am despre preoţi şi despre necredincioşi (atei) şi despre eretici, cercetat-am adîncurile înţelepciunii. 
Toate credinţele mincinoase sunt, calpe, toate sunt ale dracului. 
Înţeles-am şi acest lucru adevărat, dumnezeiesc, ceresc, desăvârşit şi pentru mine şi pentru voi: Doar credinţa drept slăvitorilor cristiani bună este şi sfîntã, ca să credem botezându-ne în numele Tatãlui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Aceasta v-o spun acum, întru sfârşit, ca să vă bucuraţi si să vă veseliţi de mii de ori că v-aţi învrednicit să fiţi cristiani drept slăvitori, şi să plângeţi cu tânguire pentru necinstitorii de Dumnezeu, necredincioşi şi eretici, care umblă întru întuneric, în mâinile satanei.

Jidovul*îmi spune că Hristosul meu e prunc fărădelege născut din desfrânare (Ioan 8, 41) şi Preasfânta Fecioară a mea e o curvă, dar Sfânta Evanghelie se împotrivește la această drăcească zicere. (Luca 1, 26-35) Mai am acum ochi să caut către jidov ? Dacă un om mă ocărăşte, îmi ucide muma, fraţii, fiii, după care îmi scoate ochii, ca şi cristian am datoria să-l iert. Dar să-L ocărască ei pe Hristosul meu şi să borască asemenea vorbe despre Preacurata Fecioara a mea ! Să-i mai văd eu nu vreau, dar domniile voastre cum vă rabdă inima şi mai faceţi tocmeli (afaceri) și înțelegeri cu jidovii ?
De ce spusu-v-am acestea, cristianii mei ? Nu ca să-i stârpiţi pe jidovi şi să-i prigoniţi, nu, ci ca să-i bociţi că L-au lepădat pe Dumnezeu şi s-au dus cu satana. Spusu-v-am ca să ne căim acum până mai avem vreme, ca să nu se întâmple să se mânie Dumnezeu pre voi şi să ne părăsească din mâna Lui şi să păţim şi noi ca jidovii şi chiar mai rău.



* cristian - termen folosit până în sec. al XIX-lea și pentru creștinii din Țara Românească
** jidov - iudeu (iουδαῖος), evreu care nu crede că Hristos este Fiul Lui Dumnezeu și Mesia cel Adevărat



Postări populare de pe acest blog

Rugăciune către Maica Domnului, pe un manuscris din secolul al III-lea

Sfântul Dionisie Areopagitul 十 Portret al MAICII DOMNULUI

Pogorământul pentru femei din colonia mitropolitană Frăsinei